Semiz: Kalkınmamız turizm ve tarımla mümkün..

Haber Tarih : 06/01/2021
Toplam Okunma : 470

Çaybaşı’nda turizme yönelik çalışmaları hızlandırdıklarını belirten Belediye Başkanı Hüseyin Semiz, “Çaybaşı ve Çaybaşı ölçeğindeki ilçeleri konumu itibariyle kalkındıracak iki şey var. Turizm ve tarım.” dedi.

Çaybaşı’nın adını derelerden aldığını belirten Belediye Başkanı Hüseyin Semiz, “İlçemiz iki derenin üzerinde kurulmuş, Çaybaşı ilçesi olmuştur.” dedi.

İlçelerindeki derelerin ve bu derelerdeki şelalelerin, tarihi su değirmenlerinin, yaylaların ve tarihi mekanların turizm için önemine değinen Belediye Başkanı Hüseyin Semiz, Oney Flaş FM’deki Bir Konu Bir Konuk programında Ünye Kent Gazetesi İmtiyaz Sahibi ve Canik Ünye Gazeteciler Derneği Başkanı Ali Öztürk’e yaptığı açıklamada şöyle konuştu;

Turizmden payımızı almak istiyoruz

“İlçemizde 9-10 tane devasa şelale var. 10’a yakın tarihi değirmen, yine 10’a yakın yaylamız ve gezebileceğimiz doğal güzelliklerimiz var. Akbaba’da üç tane yapay elle yapılmış tepe, hemen alt tarafında bir Kızlar Kilisesi’nden bahsediliyor. Buraya yakın 4. Murat’ın imar ettirdiği külliye var. Bin yıllık bir mezarlık var. Asak Camisi bölgesinde tarihi bir yerleşim var. TKDK üzerinden DOKA’ya şelalelerle ilgili proje hazırlattım. Turizm destinasyonlarını birbirine güzel bir kültür yoluyla bağlayabilmek için çalışıyoruz. Çok kolay da değil ama hazırlığını yapabilmemiz lazım, tescilletmemiz lazım, navigasyonlara işletmemiz lazım, tarihi haritalara ve vesikalara bunları işaretletmemiz lazım. Sırasıyla da birer ikişer bunlara sahip çıkacak şekilde projeler yapmamız lazım.

Şelaleler ve tarihi değirmenlerimiz önemli değerlerimiz

Göğcegelin Şelalesi ve hemen üst tarafında Kibar Değirmeni Şelalesi’nin olduğu yere ulaşacak şekilde Çaybaşı Belediyesi ve Akkuş Belediyesi’nin ortak katkılarıyla Aşıklı-Kurtboğaz Yolu’nu başlattık. Bizim şelalelere ve tarihi değerlere sahip çıkmamız çok önem arz ediyor.

Şelale alanındaki ruhsatlı patlatmayı iptal ettik

Biz 2019 yılında görevi devraldığımızda Kazankaya Şelalesi bölgesine 980 dönüm alanda patlatmalı ruhsat çıkartılmıştı. Bu bir belediye başkanının aradığı bir fırsattır. İstediğin yerinden gir, kır, taş al, çakıl al. Bu malzeme bize 2-3 milyon para kazandırırdı. Ama yapmadık, bu ruhsatı değerlendirmedik, iptal ettik. Biz dedik ki, bu ilçe 26 mahallesiyle bizim, bütün değerleriyle koruması gereken bizleriz. İnsanlarımız geliyor bu şelaleye, dibine kadar araç yolu yaptık. Şimdi arada bir bağlantı köprümüz de olacak. Şuanda Ünye sahiline Karadeniz’deki en yakın şelaledir bu. Araçla şuradan kalktınız yola çıktınız 10-12 dakikada bu şelalenin dibindesiniz. İnsanların hafta sonları,tatil günleri gelip dinleneceği, ruhunu dinginleştireceği doğal bir güzellik.

Bizim gibi ilçeleri iki şey kalkındıracak..

Çaybaşı ve Çaybaşı ölçeğindeki ilçeleri konumu itibariyle kalkındıracak iki şey var. Turizm ve tarım. Gerisini yalan görüyoruz. Gerisi konusunda çalışma yapmıyor muyuz? Yapıyoruz tabi ki. Ben tuttum bir x bankasındaki 5 bin metrekare kapalı alan, 7 bin 500 metrekare açık alan olan bir fabrikayı belediyeme kazandırdım. Parasını verdik, çözdük sorunu. Bir tekstil atölyesi gelirse değerlendireceğiz. Ben hem Çaybaşı’na hem İlküvez’e sanayi siteleri yapıyorum. Uçlarında da yer bırakıyorum ki gelen sanayicimizi hemen yerleştirelim, tıkır tıkır orada işini yapabilsin. Biz bunları da düşünüyoruz. Farklı farklı okul projelerini düşünüyoruz. Biz farklı farklı sağlık yatırımlarını da planlıyoruz.

Tarihi camilerimiz çok önemli değerlerimiz

Tarihi camilerimiz var, onlar aslında külliyedir. Turizme kazandırılması gerekiyor. Bir tanesine başladık Çayır Mahallesi’ndeki ahşap tarihi camimizde Büyükşehir Belediyemiz tarafından restorasyonu başlatıldı Nisan ayında da teslim edilecek. Orijinal özelliği bozulmadan tamiratı ve bakımı yapıldıktan sonra yerine kondurulacak. O bir külliye. Kargalı Mahallesi’ndeki tarihi camilerimizi aynı şekilde bakıma aldıracağız. Tarihi değerlerimizi tek terk elden geçirecek, turizme açacağız.”